W nocy z soboty na niedzielę przyjechał na lawecie następny eksponat do odradzającego się muzeum przemysłu i kolejnictwa.
Parowóz typu "TY45" jest konstrukcji polskiej. Jest to ulepszona wersja przedwojennego parowozu Ty37. Parowóz który przyjechał, jest z serii budowanej w latach 1946-1951 w zakładach Cegielskiego w Poznaniu i Fabloku w Chrzanowie. Tendry dla nich budował Pafawag we Wrocławiu. W pierwszych wyprodukowanych parowozach wykorzystywano części z niemieckich lokomotyw "TY2". Lokomotywa należy do dużych, gdzie długość z tendrem wynosiła blisko 23 metry, gotowa do drogi ważyła 160 tony. Lokomotywa która przyjechała na platformie ważyła niespełna 60 ton.
W sprawnym podjechaniu pod parowozownię i postawieniu na torach, uniemożliwiały zaparkowane samochody na parkingu przed dworcem kolejowym. Dopiero pomoc policji w znalezieniu właścicieli aut umożliwiło rozładunek lokomotywy który nastąpił w godzinach wieczornych
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz